Möhippa.

Har du svårt att hitta tiden för att träna?
Här lägger jag upp lite knep att hinna med och även övningar som jag tycker passar för en förälder :)







//Emelie

måndag 3 april 2017

Tillbaka igen

Nu var det ju extremt längesen jag skrev, jag har börjat jobba och dagarna bara flyger iväg i raketfart.

Efter 2 år så har jag äntligen börjat hålla pass igen och nu är det lika roligt som när det gick som bäst i Malmö.
Stammisar som kommer i åldrar 15-64år och alla kör järnet. Kö till varenda pass och alla är super taggade.
Jag har själv varit i en svacka och känt att jag kanske skulle sluta som instruktör helt men sen tänkte jag, nu kör jag och antingen går det bra eller så slutar jag och bra gick det.
Jag kommer ihåg första gången jag kände så och det var när jag spatserade in på ett gym för 10 år sen och sa "hej jag skulle vilja köra danspass här" Hade aldrig haft en klass i hela mitt liv men jag tänkte det värsta som kan hända är att de säger nej och det gjorde dem inte och 10 år senare har jag varit med om så mycket tack vare det beslutet :)

3 flashmobbs, talang 2 gånger.
Intervjuer, uppträde på malmöfestivalen, säker 200 möhippor ja listan är lång och jag älskar det fortfarande.
Den dagen jag känner att jag kommer in på en klass och tycker det är tråkigt då slutar jag och kommer aldrig tillbaka.

Det jag vill få ut av detta inlägget är att om ni känner att ni behöver en paus, ta den. Och kom inte tillbaka fören det är 100%, våga pausa helt och bara glömma är det det ni skall göra så kommer det tillbaka när ni är redo.

Jag är tillbaka och många säger att gamla Emelie har hittat hem igen och det har hon.
Puss och kram till alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar